Ozdoby świąteczne * Wieniec * Bombki * karczoch

Za oknem zimowe pejzaże, ja zaś dziś pokażę moje z ozdobami świątecznymi wojaże. Zamarzył mi się własnoręcznie wykonany wieniec na drzwi. W związku z tym, że nie miałam styropianowej formy postanowiłam wykonać ją w inny sposób. Mój wieniec na drzwi to prawie w 100% recykling. Do zrobienia bazy użyłam stare gazety, rajstopy, taśmę i klej. Kartki z gazet podzieliłam na trzy części, które zwinęłam w rulony, zabezpieczając taśmą przed rozwinięciem. Następnie dwie końcówki rulonów połączyłam ze sobą wpychając jedną do drugiej, zabezpieczając za pomocą kleju na gorąco i taśmy. Aby wzmocnić konstrukcję obcięłam jedną rajstopę i włożyłam do niej rulon, formując kształt koła i zamykając ostatnie jego połączenie. Ponownie użyłam taśmę klejącą aby wszystko usztywnić. Do tak zrobionej bazy klejem na gorąco przykleiłam podłużne paski materiału ze starej bluzki. Całość udekorowałam kwiatkami wykonanymi z recyklingowych materiałów. Wycinałam długie paski materiału o różnej długości i szerokości, składałam je w pół, zwijałam początki i sklejałam je, resztę zaś okręcałam dookoła od czasu do czasu przyklejając i odwijając je. Do wykończenia użyłam wstążkę okręcając ją pod skosem na bazie i formując z niej zawieszkę. Na koniec wykonałam kokardę ze wstążki. W taki sposób otrzymałam niedrogą ozdobę świąteczną.

DSCN8115DSCN8597DSCN8121

 Outside the window, winter landscapes while I‘ll show my day with ornaments Christmas voyages. I dreamed about hand-made wreath on the door. In view of the fact that I was not foamed polystyrene forms decided to do it in any way. My wreath on the door is almost 100% recycling. I used to do the database old newspapers, tights, tape and glue. Postcards from the newspapers, I shared in three parts, which curled into rolls, protecting against the development of the tape. The two ends of the rolls and brought together by pushing one to the other, securing by means of hot glue and tape. To strengthen the structure I cut one of tights and put it in her roll, forming a circle and closing his last call. Again I used the tape to stiffen everything. For such a base, made hot glue glued longitudinal strips of material from an old blouse. The whole decorated the flowers made from recycled materials. I cut long strips of cloth of various lengths and widths, was putting them in half, rolled up the beginnings and got packed them, the rest of the okręcałam around from time to time taping and unwrapping them. I used to finish it by looping ribbon at an angle to the base and forming of the hanger. At the end of the ribbon bow have performed. In this way, I got an inexpensive Christmas ornament
.DSCN8120DSCN8118

Kolejne ozdoby świąteczne w moim wykonaniu to bombki karczochy, które robiłam po raz pierwszy w życiu. Bombki zostały zrobione na styropianowych kulach. Do przymocowania poszczególnych elementów nie używałam jednak szpilek a klej na gorąco. Co do kleju to wypróbowałam też inny niemiecki specjalistyczny klej – Gütermann, który jednak do styropianu się nie nadawał, gdyż powodował wżery. W pierwszej bombce do dekoracji wyhaftowałam renifera, w drugiej użyłam brokatowe wstążki po obu końcach. Trzecia bombka została ozdobiona tasiemką i kwiatuszkami kanzashe. Wykonanie bombek jest trochę czasochłonne ale też przyjemne. W przyszłym roku na pewno powiększę moją kolekcję bombek.

DSCN8428eDSCN8429DSCN8434DSCN8435

Another Christmas decorations in my performance are baubles artichokes, which I did for the first time in my life. Balls were made of a styrofoam base. To attach the individual components, however, I did not use pins but hot glueFor bonding it I also tried the other German special glue  Gütermann which,  was not good for styrofoam because it cause pitting. In the first bauble decoration I used  embroidered reindeer, in the second I used glitter ribbon on both ends. Third bauble was decorated with ribbon and flowered kanzashe. Implementation of balls is a little time consuming but also enjoyable. In the next year for sure I zoom in my collection baubles.

3 thoughts on “Ozdoby świąteczne * Wieniec * Bombki * karczoch

Dziękuję bardzo za pozostawienie komentarza ;)

