How to make a heart with wicker paper

Serdeczne pozdrowionka dla wszystkich. Starszy syn rozpoczął kolejny rok szkolny na Słowacji, jako, że tu przyjęte jest aby dać Pani nauczycielce jakiś prezencik z okazji rozpoczęcia roku szkolnego zrobiłam mu serce z papierowej wikliny.

DSCN1158

Heartfelt greetings to all. The older son started the new school year in Slovakia, as that is adopted here  to give  the teacher a gift to celebrate the start of the begining school year I did him heart with wicker paper. Now I show you step-by-step my way to make a paper heart with wicker. It’s fast, easy and pretty ornament that anyone can do without any problemTo comply twisted paper heart we need small tubes, glue and clips. During operation  you can also use wire  inserting it into the first tube to stiffen the structure. In the following celadon heart I din’t insert a wire to the tubules. Pink heart was made using wire.


DSCN1032

Teraz pokażę krok po kroku mój sposób na wykonanie serca z papierowej wikliny. To szybka, łatwa i ładna ozdoba, którą każdy może bez problemu wykonać. Do wykonania serduszka potrzebujemy skręconych papierowych rureczek, kleju oraz klamerki. Podczas pracy można wykorzystać również drucik wkładając go do środka pierwszej rurki, aby usztywnić konstrukcję. W poniższym seledynowym serduszku nie wkładałam drucika do rureczki. Różowe serduszko zostało wykonane przy użyciu drucika. Według mnie konstrukcja z drucikiem jest bardziej stabilna i nie trzeba ciągle kontrolować jego kształtu podczas kręcenia, aczkolwiek jeśli ktoś nie ma  drutu też może cieszyć się pięknym serduszkiem.

DSCN1133

Bierzemy długą rurkę, zginamy ją mniej więcej na środku tworząc dolny szpic serduszka. Z obu końców rurki formujemy zaokrąglenia, tworząc kształt serca. Przy czym jedną stronę zaokrąglenia serduszka pozostawiamy dłuższą. Przyklejamy końcówkę z krótszym zaokrągleniem do dłuższej. Powstaje nam górny szpic serca.  Zaokrąglenie z dłuższą końcówką traktujemy jako rurkę do okręcania serduszka. Miejsca stykania się rurek z kształtem serca przyklejamy klejem. Kiedy rurka się kończy przedłużamy ją, wkładając  następną  rurkę. Serduszko okręcamy do czasu, aż jego objętość będzie nam pasowała. Na koniec przyklejamy końcówkę chowając ją w środek.

DSCN1134DSCN1135

DSCN1136DSCN1138DSCN1140DSCN1142DSCN1143 DSCN1141DSCN1145

DSCN1144

Ja chciałam, żeby moje serduszko można było wygodnie trzymać, dokleiłam więc trzy rurki na dole następnie okręciłam dodatkową rurką. Gotowe serce można pomalować, ja użyłam farby w sprayu.

DSCN1146DSCN1147DSCN1148DSCN1149DSCN1151DSCN1152DSCN1155DSCN1022DSCN1159DSCN1030

4 thoughts on “How to make a heart with wicker paper

Dziękuję bardzo za pozostawienie komentarza ;)

