Pinecone wreath

Witam wszystkich cieplutko 13 w piątek, niektórzy mówią, że to pechowy dzień, ja zaś go lubię. Dziś pokarzę wykonanie wieńca z szyszek. Wieniec z szyszek to bardzo fajny element dekoracyjny, a przy tym łatwy w wykonaniu i nie drogi. Pierwsza podstawowa rzecz w wykonaniu tego wieńca to zebranie dużej ilości szyszek. Na początek wkładamy szyszki do wody, płuczemy i moczymy. Moje szyszki stały całą noc w wodzie. Szyszki pozostawione w wodzie zamykają się. Następnie osuszamy. Aby zlikwidować robaki i bakterie należy szyszki upiec w rozgrzanym  do 200 stopni piekarniku. Najlepszy efekt uzyskamy podczas około 30 do 50 minutowego wypieku. Ja moje szyszki na początku podgrzałam w kuchence mikrofalowej, żeby był ładny zapach, potem zaś wylądowały w piekarniku.

wieniec z szyszekprzygotowanie wieńca z szyszek

Hi everybody. Welcome nice and warmly 13 on Friday, somebody says that it is unlucky day, but I like it. Today I will show you the execution of a pine cones wreathWreath with cones is very nice decorative element, and at the same time easy to make and not expensive. The first basic thing in doing this wreath is to collect a large amount of cones. At the beginning put cones into the water, rinse and soak. My cones have become overnight in water. Cones left in the water close themselves. Then dry it. To eliminate worms and bacteria you should bake cones in a preheated 200 degree oven. The best result can be achieved during about 30 to 50 minutes of baking. I have my cones at the beginning warmed in the microwave, so that was nice smell, then they landed in the oven.

 

pine cone wreath

Do wykonania wieńca z szyszek potrzebowałam dużej ilości szyszek, szablonu okręgu wyciętego z kartonu i kleju na gorąco.

jak zrobić wienieczszyszek

 To perform a wreath with cones I needed a large amount of cones, a circle template cut  out of cardboard and hot glue.

pine cone wreath

Brzegi szyszek kleimy klejem na gorąco i dopasowujemy je do siebie. Trzymamy i ściskamy aż klej zaczynie działać.

świąteczny wieniec na drzwiWe adapt pinecones to each other and then glue. We hold and squeeze until the glue harden.


Szyszki kładziemy na szablonie, aby mieć równy okrąg.

pinecone wreath step by step

Cones placed on the template to have equal to the circle.


Pierwszy okrąg gotowy. Dla niecierpliwych, można zakończyć na tym etapie.

robienie wieńca z szyszekThe first circle ready. For the impatient, you can end at this stage.

pinecone wreath how to do

Drugi rząd szyszek przykleiłam odwrotnie w miejscach styków pierwszej strony. Całość ozdobiłam malutkimi szyszkami wklejając je w szczeliny.  W projekcie tym wykorzystałam naprawdę dużą ilość kleju na gorąco. Aby wieniec był bardziej stabilny, wycięłam z szablonu oponkę, przykleiłam ją z tyłu. Zamocowałam drucik do zawieszania. Całość udekorowałam malując farbami i przyklejając małe banieczki.  Wieniec ten robiłam dla mojej mamy i podczas wykonywania kierowałam się jej artystyczną wizją.

Pinecone wreath

The second row of cones glued inversely in the joint of the first page. The whole I decorated with tiny cones pasting them into the slots. In this project I used a really large amount of hot glue. In order to wreath was more stable, cut out a circle without a center and glued on the back placed a wire for hanging. The whole painting decorated the paint and gluing small bubbles. This wreath I made for my mom and I managed the performance of her artistic vision.

Pinecone wreathPinecone wreathwieniec z szyszekwieniec z szyszekwieniec z szyszekpine cone wreathpine cone wreathhow to makea pine cone wreathpine cone wreath

My writing stretched a little, we already have on 14 November. Thank you very much for your visit and kind words.

pine cone wreath christmas decorations

Moje pisanie rozciągnęło się trochę,mamy już 14 listopad. Dziękuję serdecznie za odwiedziny i ciepłe słowa.

2 thoughts on “Pinecone wreath

  1. Dziękuję bardzo. To moje pierwsze działanie z szyszkami. W planach mam zrobienie choineczki, nie wiem jeszcze czy najpierw z szyszek czy wikliny. 😉 W każdym bądź razie plan jest.

    Like

Dziękuję bardzo za pozostawienie komentarza ;)

