Jak zrobić choinkę z szyszek

Pozdrawiam cieplutko w ten przedświąteczny czas.  Wczoraj pogoda dopisała, pięknie świeciło słoneczko a na termometrze aż 12 stopni. Jak dla mnie taka aura mogła by być cały zimowy okres. Spędziłam z synem czas na dworze z przy okazji robiąc zdjęcia mojemu ostatniemu tworowi – choineczce z szyszek. Dziś niestety zmiana pogody ochłodzenie przyszło, ja zaś pokażę  jak wykonać moją choinkę. Do zrobienia choinki z szyszek potrzebujemy oczywiście dużo szyszek, stożek gotowy lub karton do wycięcia oraz dużo kleju na gorąco, nożyczki lub coś ostrego do wyłamywania pojedynczych łusek. Na początek wkładamy szyszki do piekarnika i pieczemy aby pozbyć się robaczków i poprawić ich wygląd. Po upieczeniu szyszki pięknie się rozwijają i poprawia się ich koloryt. Trzeba jednak uważać aby nie były zbyt długo w piekarniku bo mogą się przypalić. Pieczone szyszki pozostawiają bardzo intensywny zapach.

szyszkowa choinka

Greetings warmly in the pre-Christmas time. Yesterday the weather was good sun was shining and the thermometer showed  12  degrees of Celsius. . For me this aura could be the entire  period of winter. I spent time with my younger son outside of the occasion taking pictures of my last work of a Christmas tree with cones. Today, unfortunately, weather changed I‘ll show how to do my Christmas tree.


 

Do zrobienia choinki z szyszek warto wybrać duże rozwinięte okazy. Łuski szyszki wyłamujemy przy pomocy czegoś ostrego np. nożyczek lub ręcznie. Pojedyncze łuski smarujemy po wewnętrznej stronie i przyklejamy do gotowego bądź zrobionego stożka rzędami. W drugim rzędzie i następnych  łuski nakładamy w miejsca styku z poprzedniego rzędu tak aby ładnie zakrywały szpary.

pine cone decorationsszyszki ozdoby

To do a Christmas tree with cones need of course a lot of cones, taper or paperboard ready to be cut, and a lot of hot glue, scissors or something sharp to breaking out individual scales. For starters put cones in the oven and bake to get rid of bugs and improve their appearance. After baking the cones they develop beautifully and improve their tone. However, one should be careful not to be too long in the oven because it may burn. Baked cones leave a very intense aroma

choinka z szyszekchristmas tree made of pineconespinecone decorationsozdoby z szyszekchoinka z szyszekpinecone christmas tree

 

jak zrobić choinkę z szyszek

Choinkę możemy pozostawić w takim stanie lub udekorować. Ja do udekorowania mojej choinki z szyszek użyłam  klej  -który zrobiłam z mąki i wody,  brokat oraz cekiny i jakąś gwiazdkę.

choinka z szyszek krok po kroku

 

Christmas tree can be left in this state or decorate. decorated  my tree with cones I used glue which I did made from flour and water, glitter and sequins and a star.

how to make a pinecone christmas treehow to make  christmas treechoinka z szyszek

 

pine cone christmas treechoinka z szyszek krok po krokujak zrobić choinkę z szyszek

 

6 thoughts on “Jak zrobić choinkę z szyszek

  1. Kochana zapraszam po nominację Liebster Blog Award na mojego bloga. To świetna zabawa a nominowałam Cię dlatego, żę motywujesz mnie każdego dnia do działania artystycznego 🙂 Pozdrawiam elwira-art

    Like

Dziękuję bardzo za pozostawienie komentarza ;)

